Co je v tvé profesi důležité pro to, aby jsi byl spokojený?
Musím cítit, že to dává smysl. Může to být reklama, může to být divadlo, dokument či film, ale musí to dávat smysl. V té své vlastní kategorii. Blbý jsou momenty, kdy víš, že to nefunguje, nebo že je to úplně na houby. Ale patří k tomu.
Které kapitoly ve své kariéře nebo v životě bys zmínil jako zásadní?
Asi na takovej moment pořád čekám. Doufám, že přijde. V práci je to moment, kdy se můžeš sám pochválit a dát si jedničku. „Jo, tohle bylo fakt dobrý…“ Není jich moc. Nebaví mě, když mě někdo chválí za věc, která pro mě žádný velký význam nebo hodnotu nemá, byť může být vnímaná jako povedená či populární. Mám rád školní filmy, který jsem udělal, obě divadelní hry, který jsem režíroval. O spoustě věcí pochybuju. Ale zas nemám pocit, že bych někdy natočil nějakej vyloženej průser.
Jak v sobě probudit kreativitu?
Musí tě to bavit. Oslovovat, vzrušovat. Kreativita se nejsnáze rozběhne, když se tě téma osobně dotýká. Pak neznáš únavu, jedeš jak dráha a píšeš si poznámky na papírek od žvejkačky, protože mobil se ti při ťapkání postřehů už dávno vybil. Blbý je, když je to mus a tobě se nechce. Což je většinou… Pak pomůžou už jen deadliny, ale ty tu kreativitu budí spíš uměle, páč na ranách bičem nic moc přirozenýho není.
U jakých činností zapomeneš na čas?
Při práci, lásce nebo hře na kytaru. Což jsou mimochodem tři nejdůležitější věci na světě.
Jak vnímáš módu?
Odborně se v módě nevyznám, ale mám rád věci, které mají nápad. Věci, který mě osloví nejenom tím, že prostě dobře vypadají, ale i tím, že v nich porozumím idee a koncepci, kterou do nich jejich stvořitel vetknul. Proto se mi tolik líbí práce Hany Zárubové. Je v nich myšlenka, originální styl a nápady, který obdivuju, který jsou různorodý, ale zároveň to má vše jednotný rukopis. Její modely působí ve finále přirozeně a jednoduše. Ale přijď na to!
Co je to styl?
Originalita, osobitost, dobrý nápad, přesvědčení, chytrost, vkus a úroveň naházené do mixéru.